کشف گور 2500ساله در یک غار

به گزارش مینی نت، باستان شناسان با کاوش در غاری واقع در شمال شرقی مکزیک، محل دفن 2500 سالۀ سه فرد به همراه اشیاء گوناگون ویژه خاکسپاری را کشف کردند.

کشف گور 2500ساله در یک غار

مؤسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک (INAH) با انتشار بیانیه ای، که در لایوساینس منتشر شد، اعلام نمود تجزیه و تحلیل بقایای باقیمانده از اسکلت ها نشان داد که دو نفر از آن ها افرادی جوان بوده اند و سومی یک نوزاد بوده است. بعلاوه بقایای سبد، منسوجات و الیاف در کنار بقایای این اسکلت ها پیدا شده است که می تواند این فرضیه را مطرح کند که اجساد در بسته های ساخته شده از آن مواد در استان نوئوو لئون واقع در مکزیک کنونی دفن شده بودند.

بقایای این افراد درحالی کشف شدند که تکه تکه شده بودند. این احتمال مطرح است که آن ها در یک مراسم آیینی تکه تکه شده باشند. با این حال تجزیه و تحلیل مفصل استخوان شناسی انجام نشده است.

مویس والادز مورنو (Moisés Valadez Moreno)، باستان شناس فعال در مؤسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک که این اسکلت ها را آنالیز نموده است، گفت که این اجساد بعلاوه با مُهره های ساخته شده از صدف های آب شیرین، که منشاء بعضی از آن ها به 300 کیلومتر دورتر از محل دفن بازمی گردد، دفن شده بودند.

بقایای سبد، منسوجات و الیاف یافته شده

در این بیانیه آمده است که قدمت اسکلت ها به زمانی بین 3000 تا 2500 سال پیش بازمی گردد. این بازه زمانی شامل دوره ای است که باستان شناسان گاهی آن را دوره پیش کلاسیک در مکزیک می نامند.

ارتباط بین سه فردی که در غار کشف شده اند هنوز تعیین نیست. مورنو با اشاره به اینکه باید تحقیقات استخوان شناسی و DNA برای تشخیص این مسئله انجام گردد، شرح داد که نزدیکی بقایای آن ها به یکدیگر و قرار گرفتن آن ها در یک لایه خاک یکسان نشان می دهد که این سه نفر ممکن است هم زمان جان باخته باشند.

البته هنوز تعیین نیست این سه نفر چگونه جان خود را از دست داده اند.

در بیانیه مؤسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک آمده است که کاوش ها در این غار در سال 2003 شروع شد و از آن موقع تا به امروز حدود 30 هزار اثر کشف شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2263

به "کشف گور 2500ساله در یک غار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گور 2500ساله در یک غار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید